Tijdens mijn studie wilde ik graag relevante werkervaring opdoen bij een bedrijf dat zo goed mogelijk aansluit op mijn studie: IT Service Management. Daarnaast hoopte ik op de mogelijkheid voor flexibele werktijden en een team met gezellige collega’s. TalentIT Twente heeft mij geholpen in de zoektocht naar mijn juiste match.
Via TalentIT Twente worden die doelen waargemaakt bij Previder, onderdeel van Odin Groep (met o.a Heutink-ICT en Winvision). Previder is een toonaangevende Managed Service Provider in Hengelo met twee eigen datacenters. Daar ben ik werkzaam als IT Support Specialist op de afdeling Managed Services. Wij beheren, monitoren en bieden support voor complexe IT-omgevingen van onze klanten. Doordat deze IT-omgevingen zeer uiteenlopend zijn, is geen dag hetzelfde en kom ik in aanraking met verschillende systemen. Denk hierbij aan diverse cloudomgevingen, virtualisatie, netwerken, domeinen en mailomgevingen. Overigens ben ik niet alleen maar met techniek bezig, maar heb ik ook regelmatig contact met klanten. Dat vind ik erg belangrijk, want ik wil graag doorgroeien richting consultancy, security of projecten.
“Overigens ben ik ben niet alleen maar met techniek bezig, maar heb ik ook regelmatig contact met klanten. Dat vind ik erg belangrijk.”
“De combinatie van TalentIT en Previder is perfect voor mij als IT Service Management student.”
De combinatie van parttime werken en het volgen van een studie is ideaal. Zo pas ik tijdens mijn werk kennis toe die ik op doe tijdens mijn studie bij Saxion. En als ik vragen heb over studie-gerelateerde onderwerpen kan ik terecht bij mijn collega’s van Previder. Daarnaast kan ik via Odin Academy (het interne ontwikkelprogramma van Odin Groep) ook trainingen volgen. Zo start ik volgende maand met een training voor mijn ITIL-certificering.
Het contact met TalentIT verloopt uitstekend. Zo ging het matchen met een bedrijf vrij eenvoudig. Kortom, ik ben erg blij dat ik deze keuze heb gemaakt en raad elke IT-student aan om te kijken naar de mogelijkheden van TalentIT.
– Krystian Januszkiewicz, IT Support Specialist, case student it-service management student